Ron Paul Glibly Ignores Anti-Semitism » ADL Blogs
News & Perspectives on Anti-Semitism in the U.S. and Abroad
September 12, 2013

Ron Paul Glibly Ignores Anti-Semitism

Former Representative Ron Paul spoke yesterday at a conference hosted by the Fatima Center, a radical traditionalist Catholic organization that espouses anti-Semitic views.  The conference took place in Ontario, Canada.ron-paul

The head of the Fatima Center, Father Nicholas Gruner, has promoted conspiracy theories about the Jews plotting to overthrow Christian civilization and create a one-world government under Jewish control. In addition, the Fatima Center website contains anti-Jewish rhetoric. Father Gruner also recently denied the Holocaust in an August interview with The Washington Free Beacon and attended a Holocaust denial conference in 2006.

Ron Paul has a history of brushing aside the anti-Semitism of supporters and people with whom he associates.  In an interview on MSNBC on September 5, Paul lashed out at the show’s host, Alex Wagner, when she raised the issue of the Fatima Center’s anti-Semitism.

Paul claimed that the Fatima Center was a conservative Catholic group that wants peace. He argued that the group was just interested in hearing about his foreign policy and his take on the economy. He then accused Wagner of bashing Catholics and of trying to destroy his character.

Likewise, when confronted with the fact that he was receiving support from numerous anti-Semites during his 2012 presidential run, Paul did not disavow their support. In an article in The New York Times in December 2011, he stated, “If they want to endorse me, they’re endorsing what I do or say—it has nothing to do with [my] endorsing what they say.”

In his 2008 presidential run, Paul chose not to reject a donation from racist and anti-Semite Don Black, who runs Stormfront, the largest white supremacist Internet forum.

Paul also did not take responsibility for the racist and anti-Semitic statements published in his newsletters in the 1980s and 1990s. Despite the fact that the newsletters were published under his name, Paul claimed that he had never read them.